dimecres, 14 de maig del 2014

GUANYADOR JOCS FLORALS 2014 -POESIA-

A continuació publiquem l'obra guanyadora dels Jocs Florals d'enguany a la categoria de POESIA.
L'autor és en James Buxó, la nostra més sincera enhorabona! 



El Primer Conte de Tots

En lo piset més humil,
aquell del costat del riu,
vaig escriure el meu conte.
A la vegada que fluïa l’aigua,
fluïen les paraules, a poc a poc
el riu també; després amb més empenta
alenteixen un cop més. Aquella corba
torna a empenyalar-se, agafa cos,
més volum, i les paraules també.
I com el meu riu que s’acobla amb els altres
més enllà del pont, les meves paraules troben
parella amb les imatges que corren pel meu cap.
És així com escric, acompanyat amb l’aigua.
Sembla caòtic però tot és coherència: les paraules,
el riu... les imatges vénen al mateix temps
i creixen junts.
Com el riu que desemboca en la immensitat del mar,
el meu conte, el primer de tots, desemboca dins la meva
Obra gran, estranya, complicada i a la vegada accessible.

James Buxó