dimarts, 21 de febrer del 2017

Valoració sobre "Aloma"



[CONTÉ FILTRACIONS!]

Aloma és una novel·la psicològica escrita per Mercè Rodoreda, que ens explica una història d’amor entre un home madur i una dona jove. En aquesta novel·la l’autora relata la vida d’una jove que té una família pobra, la qual es veu destinada constantment a la desgràcia.

La història comença amb Aloma vivint amb el seu germà, la dona del seu germà i el fill dels dos, a la casa que antigament era del seu pare. Dies més tard, arriba a la casa el germà de l’Anna, en Robert, del qual Aloma s’enamora amb el temps, i comencen una espècie de relació en què cap dels dos no sap el que tenen entre ells.

El relat continua amb la malaltia de Dani (un personatge que des de l’inici de la novel·la es veu condemnat a mort), que els preocupa a tots, i això es suma a la problemàtica econòmica inicial i a la relació estranya del Robert i Aloma. A mesura que la història avança, Aloma madura com a persona i s’adona de com és la vida d’aquells temps.

Tot i això, els problemes s’acumulen un sobre l’altre de forma que la vida de la protagonista va de cap per avall i cada cop s’allunya encara més de la felicitat. Aloma s’adona que Joan no estima a Anna, sinó que s’estima la Coral i va cometre l’error de comprar-li un anell amb els diners de la hipoteca de la seva casa. Així arriba l’obligació d’abandonar la seva llar.

En el desenllaç de la història es presenten tots els problemes de forma desastrosa: la casa, hipotecada per la compra de l’anell del Joan a la Coral, la mort del petit Dani i la inseguretat d’Aloma amb Robert, el qual havia de tornar a Amèrica i a més l’havia deixat embarassada. A partir d’aquell moment, Aloma deixa enrere els seus records de la infància i afronta amb fermesa el futur, ja en el món dels adults.

Rodoreda, amb aquesta obra, ens permet introduir-nos en la ment d’Aloma, saber com pensa, i mostra una història d’una família que des d’un inici és destinada a la desgràcia i el penediment per l’amor físic que senten els diferents personatges. Això comporta un destí de vida pautada per la preocupació i la inseguretat del seu futur i la seva vida.

ALEJANDRO CÉSPEDES

dijous, 26 de gener del 2017

ELS AMICS DE LES ARTS: COM S’ESCRIU UNA CANÇÓ?




El 24 de gener de 2017 els alumnes de 3r i 4t d’ESO vam anar a Sant Andreu (Barcelona) a veure un taller que feien Els Amics de les Arts sobre com escriure una cançó.

Van iniciar el taller tocant un dels seus grans èxits, «Jean-Luc», el qual ja havíem escoltat tots junts a classe. Després d’escoltar la cançó van passar a explicar-nos els diferents punts que s’han de seguir per a fer una cançó, que són cinc: la melodia, l’harmonia, el ritme, la lletra i els arranjaments.

Cada membre del grup ens va explicar un punt, i ho van fer d’una manera molt dinàmica i molt divertida, i això va fer que ho entenguéssim tot molt bé.

I per acabar el taller ens van tocar una cançó on apareixien uns sons que havíem fet tots els assistents.

Ens va agradar molt aquesta experiència, i ens va fer ser conscients de tot el que comporta escriure una cançó.

PATRI BUXÓ

diumenge, 22 de gener del 2017

Sortida teatral: Scaramouche

El dijous 12 de gener, vam anar a Barcelona tota l’ESO i els alumnes de 1r de batxillerat a veure una obra de teatre, Scaramouche.
En arribar, les primeres impressions no van ser bones: molts de nosaltres estàvem comentant que no veuríem res, ja que estàvem asseguts al segon pis, o que ens costaria veure-ho. Però l’obra ens va encantar tant a tots, que ningú, després de veure-la, va dir res dels llocs o, si més no, jo no vaig sentir cap queixa ( i sorprèn, perquè abans que comencés n’hi havia moltes!). 
Però és que l’obra va estar molt bé. Nosaltres anàvem amb una idea del que seria l’obra, ja que el dia abans n’havíem vist el màking off  (i havíem omplert  una fitxa), on vam conèixer dades i curiositats de l’espectacle, com qui era el director, els protagonistes, els personatges secundaris, qui va fer el decorat, i altres detalls interessants. De totes maneres, la representació ens va sorprendre molt positivament i va ser molt millor del que ens havíem imaginat.
Quan va acabar el teatre, vam agafar l’autocar i vam dinar al parc de la Ciutadella. Feia molt bon temps i tothom s’ho va passar d’allò més bé. Vam poder dinar i després passejar pel parc.
Una cosa que ens va agradar va ser estar amb la resta de companys de l’ESO: va ser divertit estar amb ells.
Ja acabant, els professors ens van citar a una hora al centre del parc, per fer un recompte, (per si algú s’havia perdut o arribava tard) i vam anar cap a l’autocar, que ens portaria a l’escola, per anar-nos-en, finalment, a casa.
Personalment, em va agradar molt l’excursió, perquè estem sempre a les classes i un dia lúdic, fora de l’escola, s’agraeix!

 OKSANA CUERPO, 4t ESO A

Resultado de imagen de scaramouche dagoll dagomResultado de imagen de scaramouche dagoll dagom


              

dimarts, 13 de desembre del 2016

Fira de les Ciències

Aquesta setmana a l'escola, els alumnes estem treballant en la Fira de les Ciències. Com ja sabeu, es tracta d'aprendre d'una manera més didàctica sobre diferents àmbits amb alumnes de tota l'ESO.
Està dividit en set categories: ciències experimentals, humanístic, comunicació audiovisual, disseny tecnològic, disseny artístic, revista i preparació de la fira.

Els grups de ciències experimentals estan treballant fent servir el mètode científic basant-se en diferents àrees de la ciència, ajudant-los a expandir el seu coneixement i creativitat.
A l'humanístic s'estan fent projectes diferents sobre l'organització de la nostra ciutat i la comoditat urbana.
Els alumnes de comunicació audiovisual estan veient vídeos per poder agafar idees i crear el seu propi contingut relacionat amb la Fira.
A disseny tecnològic treballen amb el procés tecnològic per tal de satisfer necessitats humanes que se'ls han acudit.
En canvi, a disseny artístic creen un logo amb la temàtica de la Fira i un pessebre de Nadal.
Els de revista redacten articles d'interès que seran inclosos a la Newsletter que s'enviarà per correu electrònic cada dos dies i finalment s'imprimirà.
Preparació de la Fira és un àmbit on els alumnes s'encarreguen d'organitzar tot allò que sigui necessari per tal que el dia de les exposicions tot surti bé.T

Tothom està convidat!





diumenge, 27 de novembre del 2016

Visitem la Borsa de Barcelona


El dimarts 22 de novembre, els alumnes de 4t d’ESO de l’itinerari humanístic-social vam anar a visitar la Borsa de Barcelona, on ens van fer una visita guiada.

Aquesta sortida va ser organitzada perquè està relacionada amb l’assignatura d’Economia, on havíem tractat les inversions de productes financers i la Borsa.

Vam començar l’excursió anant amb tren fins a Plaça Catalunya, on vam poder esmorzar i després ens vam dirigir a l’edifici borsari. Allà ens van portar a la sala més important, on hi havia una pantalla principal amb la informació de l’evolució de l’IBEX 35 (l’índex espanyol) i d’altres índexs com el japonès o el dels Estats Units. També hi havia altres pantalles més petites on s’explicava les accions de cada empresa, el tipus d’oferta, el preu a què es venien, totes les vendes d’accions que s’havien fet, etc. A la sala es veia també un munt d’ordinadors per poder comprar i vendre accions i cada un tenia un telèfon al costat per no perdre l’oportunitat de comprar les accions al preu que vols.

També ens van explicar que a les borses sempre hi ha tres tipus de participants: els brokers (els intermediaris en el procés de compra-venda), els demandants de capital (les empreses, els organismes) i els oferents de capital (estalviadors, inversionistes).

La visita va durar bastant, però crec que a tots se’ns va passar volant. Va ser una excursió molt interessant i que repetiria segur.

                                                                         Adrián Vizuete, 4t ESO A


divendres, 28 d’octubre del 2016

EL CURIÓS INCIDENT DEL GOS A MITJANIT















El dijous 27 d'octubre, vam anar a Barcelona, al teatre Poliorama, a veure l’adaptació  teatral de la novel·la El curiós incident del gos a mitjanit (la qual hem  llegit anteriorment els alumnes de 4t en l'àrea de literatura castellana) escrita per Mark Haddon, autor britànic a qui hem d'agrair la creació d’aquesta història sobre en Christopher, un jove de 15 anys que pateix la síndrome d’Asperger, el qual, mitjançant el llibre en què es basa la història, ens narra una etapa de la seva vida en què es marca com a objectiu desemmascarar el culpable de la mort d’un gos del veïnat.
L'obra, tot i ser una adaptació, ha estat molt fidel al llibre. Els personatges estaven molt ben reeixits i l'escenografia era molt completa i realista, tot i no utilitzar excessius objectes o mobles. L'estil d'ús del material de l'escenari per a crear l'emplaçament on la història transcorria, ha estat del tot original i organitzat de tal manera, que els canvis d'escenari eren molt naturals i impressionants.
La majoria de crítiques que l'obra ha obtingut per part dels alumnes de 4t han estat positives, tot i que es podria haver fet un pèl pesada, per a alguns dels alumnes, ja que tots nosaltres sabíem l'argument principal i les variacions eren poques en relació al llibre( i ja sabíem què passaria).Tot i així, la gran interpretació, la música que acompanya les escenes, el fet que tot els actors fan més d'un paper, que dos d’ells toquen la música en directe... han fet que qualsevol part negativa passés desapercebuda quasi al cent per cent.

Quan va acabar l'obra vam anar a dinar al parc Vallès i, seguidament, vam tornar a les classes, a fer les últimes hores del dia.

Va ser una bona jornada!


                                                       ERIC MARCET i HELENA PRUNA, 4t ESO B



dimarts, 25 d’octubre del 2016

SORTIDA DE CONVIVÈNCIES

El divendres 21 d'octubre, els alumnes de 4t  d'ESO i 1r de Batxillerat vam anar a Can Juliana. Allà vam anar a fer les Convivències. Les Convivències és una excursió que fem cada any i consisteix a poder relacionar-nos tots els companys. Quan vam arribar, vam poder gaudir de molt temps lliure. Ens vam entretenir  cantant, jugant i parlant amb els companys i professors. 

Després, ens van cridar per fer l'activitat que realitzaríem: Paintball. 
Els monitors ens van ensenyar com funcionaven les pistoles amb boles de pintura a dins, ens van donar els "monos" de camuflatge i una armilla perquè no ens fessin tant mal les boles. 
Tots vam gaudir molt d'aquesta activitat i, quan ja havíem d'acabar, ningú volia deixar de jugar. 

Ens va encantar a tots fer una activitat tan diferent a les que fem sempre. Quina manera millor de sortir de la rutina que estar tots junts jugant a un joc que ens emocionava a tots? 

                 Maria Torres i Laia Rodríguez, 4t ESO A