dijous, 13 d’octubre del 2016

Els nous raps de trobadors



A Català hem après sobre el món de la fina amors i els trobadors medievals, i ens hem inspirat en les seves històries d'amors aventurers per compondre els nostres propis raps dels trobadors. Aquí en teniu un parell com a mostra de tota la classe:
 
EM DIUEN TROBADOR
(rap)

En l’edat mitjana m’anomenen trobador
Sóc jo el que estic amb la teva dona i no demano perdó
Fins i tot a aquesta situació hi dedico una cançó
Històries i llegendes cantades que a mi em fan famós

Visc com un rei o un noble en un castell
Deixo en cada lletra i paraula tota la meva pell
Sincerament l’atenció cap a tu no la mereix
Per fer cançons i proses una mica d’estil requereix

Cada estrofa per mi escrita et fa ballar
La meva poesia i prosa a tu t’estavellarà
Encara que vingui Guillem de Cabestany a treure’m el cor
A la teva dona li demostro el meu amor amb petons

El guaita em crida en percebre l’alba
Gràcies a ell del seu marit em salva
Per tots els llocs que vaig deixo un rastre de felicitat
Em sento bé quan vaig a la teva casa i robo la teva intimitat

                                                                                  JUAN ADOLFO DE BLAS


RAP DEL TROBADOR

Hi havia un trobador
enamorat d’una midó.
El gilós tot curiós
la vigilà amb precaució.

Però sempre hi havia l’envejós
que ho volia xerrar tot
perquè el gilós se n’adonés
i així al trobador matés.

La midó tota enamorada
sempre l’esperava emocionada
fins que un dia no arribà
i s’assabentà que el gilós el matà.

NATHALY MUÑOZ, PATRI BUXÓ, LAURA ARCH


Fonts d’imatges: