dilluns, 17 d’octubre del 2016

Fem de trobairitz



A Català, també hem conegut les trobairitz, dones que, amagant la seva identitat en un pseudònim, confessaven els seus sentiments per un cavaller que les servia.
Aquest poema, escrit per la Gemma López i la Natalia Brando, ens en mostra les característiques més destacades.

IL·LÚS QUE SOU

Innocent pensàveu que era,
poemes em recitàveu a cau d’orella.
“Sou bella, preciosa” em dèieu amb un somriure.

Tan gentil i elegant que éreu,
veu potent afalagant-me.
Que si no dormíeu, que si no menjàveu,
que si des del primer dia que em vau veure…

Vós, pensàveu que m’enganyaríeu?
Que per ser casada ben mirat us tindria?
Que desesperació i soledat en la meva vida hi hauria?

Que il·lús que sou,
dient-me que amb una nit amb vós jo seria afortunada,
suplicant-me de genolls
“Si us plau senyora, no em deixeu ara”.

No us agenolleu
més inútil que us seria,
sincera us sóc i us dic

                                   que mai arribarà aquest dia.                                   


                                                                          Natalia Brando, Gemma López